Obchodní podmínky zjednodušují právní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem. Jedná se o soubor podmínek, které zákazník musí akceptovat, pokud chce u daného prodejce nakoupit. Proto musí být obchodní podmínky vždy snadno dostupné. Součástí obchodních podmínek je např. postup reklamace, GDPR (práce s údaji zákazníka) nebo platební a dodací podmínky.

K čemu slouží obchodní podmínky?

Cílem dobře zpracovaných obchodních podmínek je eliminace nebo alespoň minimalizace rizik. Aby s těmi, kterým se zcela vyhnout nelze, byl klient perfektně srozuměn a věděl, kde, kdy a jak se takové slabé místo může projevit a mohl se na to případně s předstihem připravit (například se proti takovému riziku pojistit apod.). 

Jakou podobu můžeme mít služba nastavení obchodních podmínek?

  • nastavení ideálních odběratelských a dodavatelských vztahů či tvorby (všeobecných) obchodních podmínek podle individuálních potřeb klienta
  • dílčí právní audit se zaměřením na odběratelsko-dodavatelské vztahy, při kterém vyhodnotíme problematická či riziková nastavení (například s ohledem na odpovědnost, dodací lhůty, splatnosti)
  • revize a přenastavení stávajících obchodních podmínek

Pro koho je služba určena

Obchodní podmínky nejčastěji poptávají provozovatelé e-shopů. Ať už prodáváte fyzické produkty nebo třeba e-booky a online kurzy, potřebujete mít právně ukotveno, co všechno váš obchodní vztah se zákazníkem obnáší.