Pokud se společně pustíme do práce, dříve nebo později dojdeme k tomu, že potřebuje zpracovat právní audit. Díky němu dokonale poznáme právní prostředí vaší firmy a můžeme nastavit další spolupráci.
Jakou podobu může mít právní audit?
- kontrola správnosti nastavení právních procesů ve firmě, veškerých povinných registrací a zveřejňovaných údajů, zakladatelských dokumentů
- odběratelsko-dodavatelských vztahů
- právních náležitostí webu / eshopu / VOP
- kontrola metodik oslovování potenciálních zákazníků
- kontrola právních vztahů se zaměstnanci, případně externě spolupracujícími dodavateli
Pro koho je služba určena
- Pro podnikatele, kteří chtějí mít jistotu, že mají právní stránku podnikání v pořádku.
- Pro ty, kdo chtějí prodat nebo koupit firmu a potřebují zpracovat due dilligence firmy, která je předmětem transakce.
- Pro podnikatele řešící otázku nástupnictví ve firmě
Co je výsledkem právního auditu?
Výstupem z provedené kontroly pak zpravidla bývá identifikace rizikových oblastí a návrh individuálního postupu k jejich řešení. Po diskusi s klientem vše seřadíme dle priorit a pustíme se do práce. Variantou může být nastavení individuálního compliance programu.
Podobu výstupu si představte jako semafor:
- červená – kritické body, které je potřeba okamžitě upravit
- oranžová – možná budoucí ohrožení, na jejichž eliminaci je potřeba postupně pracovat
- zelená – v těchto věcech můžete být v klidu
Pro nás je právní audit základem toho, abychom vás, jako klienta, dobře poznali. Díky tomu pak můžeme s každým vaším požadavkem ihned jednat a nepotřebujeme se seznamovat se situací. Asi netřeba dokládat, že to je pro vás velmi výhodné, protože právě toto seznámení bývá při jednorázových konzultacích v rozpočtu značnou položkou. Navíc budeme moci proaktivně reagovat na legislativní změny, o kterých vás budeme informovat. Rovnou s tím, co tato konkrétní změna znamená právě pro vaše podnikání.